خرید DVD آموزشی

پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور !؟

پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور !؟ این سوالیه که امروزه خیلیا ازم میپرسن و بالاخره تصمیم گرفتم در قالب یک مقاله به توضیح کیفیت در مورد پکیج بوتان و ایران رادیاتور بپردازم .

اگر دوست داری بجای خوندن این مطلب ویدیوی کامل رو ببینی روی دکمه پلی ویدیو کلیک کن …

قدمت شرکت ها

شرکت بوتان و شرکت ایران رادیاتور دو شرکت پرقدرت در حوزه تاسیسات خانگی و صنعتی هستن و امروزه آوازشون توی کل کشور و حتی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس هم پیچیده ! حالا بین این دو شرکت پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور ؟ اول باید بگم که شرکت بوتان از سال 1367 شروع به تولید آبگرمکنهای دیواری گازی کرده و در سال 1372 تولید اولین پکیج دیواری رو شروع کرد این یعنی داخل ایران اولین شرکتی بوده که پکیج شوفاژگازی رو تولید کرده و ایران رادیاتور هم چندین سال بعد با ده کارگر شروع به تولید رادیاتور کرد و امروزه انواع دستگاه های تاسیساتی مثل مشعل های گازی و گازوئیلی ، پکیج ، رادیاتور ، کولرگازی و سایر دستگاه های مربوطه رو در خط تولید خود دارد.

حالا واقعا کیفیت پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور ؟

در جواب این سوال باید بگم که بین برندهای بوتان و ایران رادیاتور پکیج بد نداریم کیفیت پکیجهای هر دو برند با توجه به اینکه براساس استانداردهای لازم طراحی و تولید شده بصورت همسطح هستن و افرادی توی جامعه هستن که چندین ساله دارن از پکیج ایران رادیاتور استفده میکنند و ازش رضایت کامل دارن و عده ای دیگه هستن که بلعکس مورد قبلی دارن از پکیجهای بوتان استفاده میکنند و از این دستگاه رضایت دارن پس هیچوقت امکان این نیست که مشتریان از هر یک برند نارضایتی داشته باشند و نه تنها برندهای ایران رادیاتور و بوتان بلکه تمام برندهای مطرح دنیا افراد راضی و ناراضی داره پس تا اینجا این موضوع که کدام پکیج خوب و کدامیک بد هست رو از ذهن دور کنید چون معیار مناسبی برای سنجیدن نیست.

پس چه عاملی باعث نارضایتی از بوتان یا ایران رادیاتور میشه؟

حتما الان سوال میکنید که پس چه عاملی باعث نارضایتی برخی افراد از بوتان و برخی دیگر از ایران رادیاتور میشه ؟؟؟ و بالاخره پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور !

دراینجا باید بهتون بگم سه عامل در این نارضایتی نقش دارن عامل اول نصابی هست که پکیج شوفاژ دیواری بوتان یا ایران رادیاتور شمارو نصب کرده

مورد بعدی تعمیرکاری هست که دستگاهتون رو بهش میسپارید برا سرویس و تعمیر

و مورد آخر اینکه نحوه صحیح کار با پکیج رو نمیدونید که البته این موضوع رو من در این مقاله خیلی سطحی توضیح میدم چون قبلا داخل مطلب 3 اشتباه بزرگ در استفاده از پکیج درموردش توضیح دادم.

اشتباه نصاب یا تعمیرکار پکیج شما !

دستگاه های پکیج شوفاژ دیواری زمانی که داخل کارخانه تست میشوند درواقع با فشارگاز کارخانه تست خواهند شد بنابراین زمانی که توی خونه مشتری نصب میشوند باید حتما در هنگام نصب تنظیم شعله انجام بشه تا شعله زیاد دستگاه سبب جرم گرفتن مبدلها و لوله ها نشه و در آخر هم دستگاه رو سریع مستهلک نکنه اما متاسفانه برخی نصابهای پکیج شوفاژدیواری بوتان یا ایران رادیاتور به خوبی آموزش فنی ندیدند و همین عامل سبب میشه آموزشی که توی بیس کار باید به مشتری داده بشه رو ندونن و چون نمیدونن هم چیزی درمورد آموزش استفاده اساسی به مشتری نمیگن و همین باعث میشه علاوه بر مشکل تنظیم نکردن شعله حین نصب مشکل انجام کارهای اشتباه توسط مشتری رو هم مرتکب بشن چون به مشتری آموزشی ندادن و همه اینها زنجیروار به هم دیگه متصل هستن و چون دستگاه نو هست با اون شعله زیاد درابتدای کار به خوبی کار میکند ولی در نتیجه بعد از گذشت مدتی سبب خرابی های متعدد دستگاه خواهد شد و زیانهای مالی سنگینی به مشتری وارد خواهد شد و اینجاست که مشتری از برند و تعمیرکاران پکیج متنفر میشه و دهان به دهان میچرخه پکیج فلان شرکت خوب نیست یا فلان نصاب یا تعمیرکار کارش خوب نیست و اینها باعث میشه شما الان سرچ کنید پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور ! که البته کاملا جمله غلطی هست این مورد.

مشکل دیگه ای که تعمیرکاران پکیج بوتان و ایران رادیاتور مواجه میشن گرفتن هزینه کم و انجام ندادن کار اساسی هست ، که البته این سیاست کاری خیلی خوب نیست من بشخصه هزینه سرویسم چندبرابر هست اما تمامی قطعاتی که حس میکنم در مراحل بعد ممکن هست به مشکل بخوره رو سرویس میکنم و یکسال ضمانت کار میدم و مشتری میره برای حداقل دو سال آینده ، مگراینکه قطعه مصرفی از دستگاه آسیب ببینه ولی از نظر قطعات اصلی و غیرمصرفی همه چیز عالی کار میکنه حالا عده ای از همکاران میگن مشتری پول نمیده اینجا حرفم با اون دسته از افراد اینه که دوست من شما بجای اینکه مشتری زیاد جمع کنید با مبلغ کم و در آخر ناراضی و آدرس برگشتی مشتری کم بگیرید و هزینه خوب دریافت کنید و در قبال اون هزینه کار عالی و سرویس کلی پکیج شوفاژدیواری حتی شستشوی بلوکها و مدارشوفاژهارو ارائه بدید اون موقع میبینید همون مشتری ها چقدر مشتری براتون میارن اون هم مشتری هایی که با جون و دل مبالغ بالارو در ازای تعمیر اساسی بهتون پرداخت میکنن.

آموزش استفاده از پکیج توسط مشتری

پس تا اینجا فهمیدیم که جمله ی پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور یک جمله ی غلط هست و یکسری اصول ساده هست درمورد استفاده از پکیج که وظیفه خود مشتری هست تا اونهارو رعایت کنه .

اولین مورد مرتبط با نسبتن شیرهای شوفاژهاست ، به هیچ عنوان شیرهای شوفاژ رو نباید ببندید !

مورد دوم به هیچ عنوان آب گرم مصرفی رو بصورت مکرر و چندثانیه ای باز نکنید.

مورد آخر اگر که بجای آبگرم ، آب جوش میده دستگاهتون حتما دستگاهتون رو به یک سرویسکار ماهر بسپارید تا تنظیم شعله دقیق و اصولی رو انجام بده .

شما میتونید آموزش کامل استفاده صحیح از دستگاه پکیج رو اینجا بخونید و یا ویدئوی آموزشی رو ببینید.

راهنمای کامل انتخاب پکیج

حالا که درمورد تفاوت دو برند بوتان و ایران رادیاتور توضیحات کاملی رو دادیم بهتره درموردیکسری نکات کلی انتخاب پکیج شوفاژگازی هم صحبت کنیم تا بتونید از بین این دو برند یک پکیج مناسب رو انتخاب کنید ، پس با من همراه باش تا آخر متن.

نحوه انتخاب ظرفیت پکیجها

برای انتخاب پکیج مناسب بهتره تا بدونید با توجه به متراژ واحدتون از چه ظرفیتی باید استفاده کنید و البته بجز بحث متراژ پارامترهای دیگری هم هستند که اهمیت زیادی دارن اما چون قبلا این مورد رو به تفصیل توضیح دادم میتونید نحوه انتخاب ظرفیت حرارتی پکیج شوفاژگازی ایران رادیاتور و بوتان رو در این مطلبمطالعه کنید.

پکیج تک مبدل و دو مبدل !؟

( پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور )

پکیج های تک مبدل و دو مبدل هرکدوم دارای مزیتها و معایب خاص خودشون هستن که میخوام درمورد تفاوتهاشون توضیح بدم تا از بین ایران رادیاتور و بوتان پکیج بهتر رو انتخاب کنید.

دستگاه های تک مبدله چون آب گرم مصرفی و آب شوفاژ داخل یک مبدل گرم میشن و آبگرم توی این نوع پکیجها با شعله مستقیم گرم میشه باعث میشه هم نوسان دما داشته باشیم روی آب گرم و هم اینکه مبدل سریعتر جرم بگیره و چون دردسر شستشوی این نوع مبدل بیشتر از مبدل ثانویه دستگاه های دو مبدله هست هزینه بیشتری هم باید بپردازید بابت اسیدشویی و سرویس دستگاه اما این نوع دستگاه ها آب گرم رو به واسطه گرمای مستقیم شعله سریعتر گرم میکنه و بعلت اینکه پمپ این نوع دستگاه ها تابستان کار نمیکنه پمپ دارای استهلاک خیلی کمتری هست نسبت به دستگاه های دو مبده و قطعات متحرک شیرموتوری و مغزی شیر موتوری و مبدل ثانویه در این دستگاه نداریم و از نظر نبود این قطعات توی این دستگاه خرابیها کمتر هست.

اما توی پکیجهای دو مبدل دقیقا تمام این توضیحات بلعکس هستن آب دیرتر گرم میشه ، جرمگیری ساده تر و هزینه کمتری داره ، نوسان دمای آب گرم نداریم مگر اینکه پکیج شوفاژ دیواری نیاز به سرویس داشته باشه ، استهلاک پمپ بیشتره چونکه در تمام فصول سال کار میکنه ، قطعا متحرک بیشتر هست و در نتیجه خرابی هم بیشتر میتونه باشه حالا با داشتن این اطلاعات میتونید راحتتر تصمیم بگیرید که از دستگاه تک مبدل استفاده کنید یا دو مبدل.

پکیج فن دار یا بدون فن

( پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور )

پکیج های فن دار از نظر اینکه تخلیه دود رو سهولت میبخشه برای مکانهایی توصیه میشه که دودکش استاندارد نداشته باشن یا فاصله پکیج تا خروجی کم باشه یا دستگاه داخل تراس نصب شده باشه یا مثلا روی دیواری نصب باشه که پشت دستگاه پکیج محیط خارجی باشه و در این حالت میتوان با سوراخ کردن دیوار دودکش رو مستقیم بیرون فرستاد و کلا برای جاهایی نصب میشه که طول دودکش تا پشت بام یا کلا کم هست تا محصولات حال از سوختن رو مستقیم به خارج از محیط پرتاب کند و دارای امنیت بیشتری هم میباشد البته اگر که به صدا حساس هستید یا پکیج شوفاژدیواری بوتان یا ایران رادیاتور تون قرار هست نزدیک محیط استراحت شما نصب بشه بهتره از پکیج فن دار استفاده نکنید اما اگر براساس شرایطی که در ادامه درمورد پکیج بدون فن میگم نتونید دستگاه بدون فن نصب کنید میتونید از پکیج فن دار سری پرلا بوتان استفاده کنید که هم کم صداست و هم پرقدرت هست .

اما پکیج بدون فن درواقع این پکیج بلعکس فن دار هست برای محیطهایی نصب میشه که دودکش استاندارد هست و طول دودکش زیاد هست و دودکش سایز ده تا پشت بوم ادامه پیدا کرده و محیط از نظر تهویه و مساحت بالای نود متر هست و درزبندی داخل ساختمان انجام نشده و هوا به خوبی رد بدل میشه.

( کیفیت پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور )

امیدواریم از مطالب گفته شده نهایت لذت رو برده باشید🙂
برای آموزشهای بیشتر و با خبر شدن از تکنیکهای جدید تعمیرات بردالکترونیکی و پکیج عضو پیج اینستاگراممن بشید و برای استفاده از خدمات ما اینجا کلیک کنید

برای دسترسی سریعتر به آموزشهای تخصصی و باخبرشدن از دوره های آموزشی ما عضو شبکه های اجتماعی ما شوید
دوره ها و ویدئوهای رایگان رو در یوتیوب من ببین پیج اینستاگرام من رو دنبال کن و در جریان استوری های آموزشیم باش کانال اپارات من
مهندس نیما ارجمندفرد اینستاگرام من
عاشق اینم که هرچیزی رو تعمیر کنم و بتونم مشکلی رو حل کنم تحصیل کرده در رشته مهندسی مکانیک سیالات هستم و مدارک و رزومه های متعددی در شاخه فنی و حرفه ای دارم و روز به روز برای یادگیری و کمک بیشتر تلاش میکنم و این تلاشم ادامه داره ...
سوالی دارید؟ بپرسید پاسخ خواهیم داد...

‫2 نظر

نکته: بعد از کلیک روی دکمه فرستادن دیدگاه صبور باشید دیدگاه شما در صف بررسی ناظر میباشد و بزودی در سایت نمایش داده میشود

سوالی دارید؟ بپرسید پاسخ خواهیم داد...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

F.k
۱۰/۰۹/۱۳۹۹

به نظر من علاوه بر کیفیت خدمات پس از فروش هم خیلی مهمه وقتی میگن ۲ سال گارانتی یعنی موظف هستن ۲ سال رو بدونه چون و چرا خدمات بدن ولی واقعیت شرکت بوتان فاقد صلاحیت هستش و اصلا رسیدگی نداره.

پاسخ دادن
    مهندس نیما ارجمندفرد
    ۱۹/۰۹/۱۳۹۹

    سلام ودرود
    بله دوست عزیزم درسته حرف شما ، حتی خیلی از مشتریان برای همون خدمات پس از فروش از یه شرکتی خرید میکنن اما متاسفانه بدون هیچ تعصب و اشاره به شرکت خاصی باید عرض کنم خدمت شما که توی این مدتی که مشغولم بجز یکی دو مورد واقعا گارانتی درست و درمونی ندیدم خودم ، خیلی ممنونم از نظر ارزشمند شما.

    پاسخ دادن

تعمیرات فوق تخصصی انواع برد پکیج و کولرگازی ( تماس بگیرید )